Belkide bu konuda bir bilginin olmamasından;
bir-iki hareket yaptım , müzik durunca ben de durdum ne o yarattım mı ? yaratıcı dans mı yaptım ? tamam oldu budur!
bu yaratıcı dans sanıları ne kadar gerçektir ?...
Bir kaç kriterle siz kendiniz belirleyin....
Yaratıcı dans öncelikle çocuk ve ya yetişkinin-katılımcı diyelim biz ona,
- bedenini fark etmesi,
- bedenini o güne kadar hiç kullanmadığı şekillerde kullanmaya teşvik edici olmasi
- ya da sürekli olarak günlük hayat içinde yaptığı hareketi fark etmesi, buradan çıkabilecek ifadelerle tanışması
- kısaca bedenini bir kemancının kemanı gibi bir ensturman olarak kullanabilme esnekliği, özgüveni vermeye yöneliktir
- Bu kişiler genellikle modern dans eğitimi almışlardır-tabiki başka türlü bir dans eğitimi alan kişiler de bunu yapabilir burada önemli olan nokta eğitimcinin tüm -meli -malı gibi kalıplardan arınmış olmasıdır
- Kalıplardan arınmış olmak için de önce o kalıpları bilmek gerekir -genellikle. Bu kalıp klasik bale tekniği, halk oyunları adımları, çeşitli modern dans teknikler- Graham, Cunningam, Limon vs olabilir... Tabi eğer hiçbir kalıba girmeden kendi hareket, yaratım yolunu bulmuşsanızda ne ala
- Akademik ya da alaylı olarak kendini yetiştiren kişi başkalarına öğrendiklerini aktaramaya başlayacağı noktada tabiki yukarıda saydığımız ve sayamadığımız eğitimleri, yurtiçi ve yurt dışı atölye çalışmlarını, hatta diplomasını boşa da almamıştır. Zaman zaman ders içinde her bir tekniğin yararı, bakış açısı; katılımıcıyı bir adım öteye taşımak için eğitmen tarafından da aktarılabilir.
- Ayrıca yaratıcı dans eğitmeni, -şimdilerde çağdaş dans da denebiliyor çocuklar için, aslında ikisi farklı olsa da sonuç aynı kapıya çıkabilir- Anatomi bilgisine teoride muhteşem olmasa da pratike hakim olan kişidir. Zira ders içinde bir araştırma yapılırken hangi hareket bedenin neresinde başıyor gerçekten, nereye gidiyor, nereyi etkiliyor, o sırada kalça kemiğinin durumu nasıl, omurga ne durumda gibi farkındalıkları kendinde bilme , öğrencilerde görme varsa gerekli düzenlemeler hemen durumu analiz ederek doğru yönlendirmeler yapabilme kapasitesine sahip olmalıdır....Bu anlamda en az çaba ile en yüksek kaliteli hareket kapasitesini, bedende doğru duruşu araştıran ve öğreten Alexander teknik, Fedenkrais yöntemi gibi çalışmalara katılmış olması hayrınadır.
- Yaratıcı dans yaratıcı dramanın bir parçası değildir. Drama içinde dans olabilir, ediledebilir ama orada amaç yıl boyunca drama eğitimine devam etmektir, dansa değil
- Yaratıcı dans hopladık, zıpladık oldu da değildir. Yapılan dersin bir amacı, bir sonraki üst basamağa taşıyıcı noktası vardır.